tirsdag den 2. oktober 2012

DIY - Pude med tryk (pillow stencil)

I dag har jeg lavet en pude med tryk på, til vores bænk ved spisebordet




Stoffet er hessian, som jeg har klippet i 2 lige store stykker, og bagefter lagde jeg 1 stk  stof ovenpå på en avis. Jeg brugte mine hjemmelavet stencils, som jeg  lagde ovenpå stoffet. Den pensel som jeg brugte, kunne måske godt være erstattet af en svamp, det havde nok givet samme effekt





 Derefter duppede jeg forsigtig malingen (tekstil tryk) ovenpå. Nu valgte jeg ikke at sætte mine stencils fast med tape, men det havde måske været nemmere..




 Når malingen var tørt, strøg jeg det, inden at jeg syede det sammen til en pude. Det er måske lidt svært at se på billedet, men jeg har syet 2,5 cm fra kanten på 3 af pudens sider, og på den sidste side syede jeg 2 tryklåse, så jeg kan tage pudefyldet ud.  (Gaflen på billedet, viser bare hvor stingene er..hehe)



                                                    xoxo Miss Sofie







Ingen kommentarer:

Send en kommentar