søndag den 24. marts 2013

Hjemmelavet Rabarbersaft


Jeg har lavet denne rabarbersaft, som jeg lige vil dele med jer, 
for vores børn elsker den , og måske gør I også

 Rabarbersaft (2 liter)

1 kg. rabarber, rengjorte og skåret i 2-4 cm stykker
1 1/2 l. vand
Saft af 1 lille økologisk citron
5 dl. økologisk rørsukker

Rabarber og vand bringes i kog i en gryde. Når at det koger, så skru ned for temperaturen, og lad det småsimrer i ca 15 min. Læg et rent klæde over en sigte, og sigt saften (ved at gøre dette, så bliver saften mere klar). Saften hældes tilbage i gryden, og citronsaft + sukker tilsættes. Lad det koge indtil at sukkeret er opløst. 
Saften afkøles og hældes derefter på rengjorte skolede flasker (jeg skolder altid mine rene flasker i en blanding af 1 dl. kogende vand, med 2 tsk. atamon)

Drik det fortyndet med vand eller danskvand

OBS. Saft uden konservering opbevares på køl, eller fryses ned


2 kommentarer:

  1. It sounds verry teastfull

    LG Grace www.zeit-fuer-dich.blogspot.de

    SvarSlet
  2. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet