lørdag den 16. februar 2013

Før og efter- Børneværelset blev renoveret

Så er jeg endelig tilbage, selvom at jeg er bagud med at få læst de blogs, som jeg lige plejer at besøge, så ville jeg lige lave et "før og efter" indlæg af vores datters værelse


Vi har hevet loftet ned, og fjernet tapeten. 
Det var godt at det blev gjort,
 for den ene væg var lidt fugtig bag tapeten, 
efter en vandskade


 Når at væggene var tørre, så spartlede min kæreste hullerne ud, 
og satte varmeplader op på væggene, 
som i kan se på det følgende billede. 


Som I kan se, var væggene grønne & hvide ,
hvilket vores datter var meget utilfreds med
Hun vil gerne ha et helt lilla værelse


Tilsidst blev der sat et ludbehandlet loft op..


Alle vægge blev malet hvide, men på den ene væg, blev der sat malertape som dannede en firkant, 
og derefter blev der malet lilla i firkanten
(20 cm fra kanten)


Hvis man gerne vil ha en skarp lilla kant som vi har, er et smart trick 
først at male lidt hvidt maling rundt i kanten på/langs malertapen (i den store firkant, der hvor der skal være lilla) og så skal man lade malingen tørre,  dernæst males firkanten lilla, og vupti så har du en skarp kant..husk at hive malertapen af, inden den store firkant er tør, det giver det pæneste resultat. 

Hvis man bruger denne metode kan den lilla farve ikke snige sig ind under malertapen, for det har den hvide farve allerede gjort




I den hvide sættekasse, har jeg klisteret gul/og pink papir, 
som jeg har malet over med decolak, så det er muligt at tørre af

&

Jeg har syet hvide gadiner, med hvide pom-poms.. 


Selvom at vi også hængte et mørklægningsgardin op, 
skaber det jo lidt hygge med gardiner


Puderne og sengetæppet på det følgende billede, 
har jeg desværret ikke selv syet, det er fra Designer Guild


Nu mangler vi jo bare at slibe og male gulvet, men det bliver først til sommer. Det er blevet malet hvidt for nogle år siden, men jeg syntes nu at det trænger til en kærlig "maler" hånd igen


Vores lille prinsesse er meget glad for sit "nye" værelse, og jeg syntes faktisk også at det er blevet rigtigt fint


xoxo Miss S



Ingen kommentarer:

Send en kommentar